Podzimní Junior Ranger Camp – Tetřevky 28. – 31. 10. 2021

1. den – čtvrtek
Sešli jsme se ve čtvrtek 28. října ráno na Tržním náměstí v Liberci. Bylo nás celkem 6. Odtud jsme odjeli na Tetřevky. Po zatopení v kamnech a ubytování jsme začali se zazimovacími pracemi. Postupně jsme zaházeli větvemi celý vodovod až ke studně jako ochranu před mrazem, na závěr jsme přikryli též kanálky chvojím. Poté nás čekal oběd a následná polední siesta. Na odpoledne jsme měli naplánován horolezecký výcvik, jenže se zkazilo počasí a začalo poprchávat. Proto jsme zůstali na chatě a zahráli jsme si různé terénní hry. Poté přišlo malé povídání v klubovně a to již nastal večer. Připravili jsme večeři a poté jsme celý večer hráli hry. Večer dorazil ještě Míla s Vašíkem a přivezl nějaké dobroty, do kterých jsme se rychle pustili.

2. den – pátek
Ráno jsme se probudili do mlhavého počasí. Po rozcvičce a snídani jsme se vypravili do cílového místa dnešního dne – PR Tichá Říčka v Hraběticích. Zde nás čekala ochranářská brigáda – výřez náletových dřevin na mokřadní louce. Pustili jsme se do práce, Tomáš s Mílou káceli stromy a všichni ostatní stahovali větve na hromady. Počasí se postupně začalo vybírat a vysvitlo slunce. A tak se nám dobře dělalo. Pokáceli jsme asi 25 stromů, z nichž některé měly docela silné kmeny. Práce rychle ubíhala a kolem 14 hodiny jsme měli plánovaný objem hotov. Uklidili jsme a přejeli jsme auty na nedalekou Prezidentskou chatu, kde jsme si společně dopřáli zasloužený vydatný oběd složený z tamních specialit. Na chatu jsme dorazili okolo půl páté, rychle jsme zatopili v kamnech a v kotli v koupelně a poté si všichni postupně dopřáli očistnou sprchu v naší horské lázni. Následovala večeře, večerní hry a zpívání s kytarou. Venku se začali čerti ženit a začal foukat silný vítr.

3. den – sobota
Sobotní ráno nás probudilo silným větrem. Po rozcvičce a snídani začal dopolední program – soutěže a hry. Míla s Tomášem mezitím dojeli do Polska pro zásoby potravin na zimní tábor. Po návratu jsme si dali pozdní oběd a následovaly venkovní drsnější soutěže. Večer jsme si dali výtečné pečené kuře na slezský způsob, následovalo povídání, hry a společné čtení.

4. dne – neděle
Nedělní ráno bylo slunečné, vítr trochu ustal. A tak jsme posnídali, uklidili chatu a pod vedením Míly se všichni vydali na vodopád Velkého Štolpichu. Po návratu byl oběd a návrat přes Oldřichov v Hájích domů.